Синглспид для кросскантри и 29'

Свободное общение на темы, не попадающие в прочие топики !реклама запрещена!
Аватара пользователя
AlexAL
Понимающий
Сообщения: 108
Зарегистрирован: 05 мар 2006, 00:13
Откуда: Томск, Авангард
Контактная информация:

Сообщение AlexAL »

нашёл фотки с подобных соревнований
http://fotos.mtb-news.de/fotos/showphot ... puser/1026
M GT 06 Avalanche 1.0 Disc Billet; Турист ХВЗ.
Аватара пользователя
Sascha
Гуру
Сообщения: 3713
Зарегистрирован: 23 май 2006, 21:01
Велосипед: Norco Nitro
Откуда: Томск

Сообщение Sascha »

ну почему, у второго вела явно колеса большие. просто масштаб фотографий похоже разный.

ну похоже вел - чето типа Урала для говен :)
Аватара пользователя
Казак
Принцесса-милашка
Сообщения: 6093
Зарегистрирован: 04 май 2005, 15:22
Откуда: Томск

Сообщение Казак »

по говнам я бы предпочел аваланч 3.0 диск, а не ЭТО извращение.
Аватара пользователя
Sascha
Гуру
Сообщения: 3713
Зарегистрирован: 23 май 2006, 21:01
Велосипед: Norco Nitro
Откуда: Томск

Сообщение Sascha »

AlexAL писал(а):нашёл фотки с подобных соревнований
не в тему по-моему
Аватара пользователя
Казак
Принцесса-милашка
Сообщения: 6093
Зарегистрирован: 04 май 2005, 15:22
Откуда: Томск

Сообщение Казак »

Sascha писал(а):
AlexAL писал(а):нашёл фотки с подобных соревнований
не в тему по-моему
как раз таки в тему, к вопросу о том для чего такие байки!!!
ЗЫ: автор, а посты глупые. сам спросил, а теперь не понять чо...
Аватара пользователя
Sascha
Гуру
Сообщения: 3713
Зарегистрирован: 23 май 2006, 21:01
Велосипед: Norco Nitro
Откуда: Томск

Сообщение Sascha »

немного информации по теме
http://uabike.com/index.php?newsid=1167203957
Аватара пользователя
Казак
Принцесса-милашка
Сообщения: 6093
Зарегистрирован: 04 май 2005, 15:22
Откуда: Томск

Сообщение Казак »

внешка не рулит.
Аватара пользователя
Sascha
Гуру
Сообщения: 3713
Зарегистрирован: 23 май 2006, 21:01
Велосипед: Norco Nitro
Откуда: Томск

Сообщение Sascha »

блин, да ты нудный тип.

ну вот например:
Carl Decker's Giant XTC Composite 1 Carbon Singlespeed
(

The short track course at the mid-July 2006 NORBA USA National Championship in Sonoma, California - a mostly paved route with several hundred meters of climbing per lap- got racers thinking about their equipment. Trek/VW's Ross Schnell ran a rigid front fork, a 700c front wheel and a standard 26-inch rear wheel. Subaru/Gary Fisher's Jeremy Horgan-Kobelski went with carbon Bontrager cyclo-cross wheels and tires.

However one of the most unusual choices of equipment to bring to such a high-caliber event was made by Team Giant's Carl Decker; he brought his singlespeed, on which he won the singlespeed national championships the day before, to the start line. "I ran faster laps in the singlespeed cross-country than I did on my regular bike on Friday (in the open cross-country race)," he said at the time. "I did a lap of the course on both bikes and brought what I thought would be fastest."

Since bike sponsor Giant no longer offers a singlespeed due to low sales in the niche category, Decker took a unique approach to acquiring his one-geared racer; he modified his 2005 team-issued hardtail. Decker says his conversion of the geared bike, which featured essentially the same frame as his 2006 XT-C, is simple; but takes time and patience.

For the first step, Decker said, "I cut the (derailleur) hangers off. My magic system for getting the right chain tension involves starting with a handful of [used] chains with different stretches and a bunch of chainrings. To get that perfect tension without any of those little do-hickeys and with these [non-horizontal] dropouts, you just have to take the hour or two hours to find the perfect combination. I've done it a bunch of times."

One big advantage to Decker's conversion is that by using the same frame for his singlespeed and his hardtail, all the measurements are the same for both bikes. That makes setting up the singlespeed and later switching between both bikes easier for him.

Decker runs a standard cassette-style hub with a special spacer to put the cog in place. He could not recall details about the spacer - saying only that his mechanic bought it out of the Quality Bicycle Products catalog - but he described his gearing of choice. "I always run the same gearing, 32 x 15 or 34 x 16, just a little over a 2:1 ratio. Which is perfect for most races." Although he hates spinning out on his regular bike and would rather coast instead, Decker said, "On a singlespeed, I think I feel better when I'm at a higher cadence."

Emphasizing the importance of weight, Decker said, "I aim to make everything as light and fast as possible on a singlespeed–even more so than on a regular race bike. Just because you only have that one gear and you have to get up all the quality climbs so you have to be able to accelerate all the time, over and over again all day." The bottom line is "less is more; you still need a suspension fork to be able to hang on the descents and decent tires so you don't flat."

Decker handles the suspension with a Fox F 80X 80mm fork with Terralogic terrain sensitive inertia valve, so he does not have to activate a manual lock-out; the fork locks out automatically until it is needed. He also runs tubeless tires on his singlespeed, but a different model front and rear (for the Sonoma short-track race, for example, he chose Michelin XC Dry and Hard Terrain for the front and rear respectively).

The rest of Decker's singlespeed is equipped with fairly standard components; a mix of XTR, XT, and Deore LX for hubs, cranks, and brakes. Easton carbon bars, stem, and seatpost help keep the bike's overall weight low.

Decker says he started riding singlespeed "six or seven years ago in Oregon. Just at local races. Adam [Craig] and I like riding singlespeed. The trails around Bend [Oregon] are really flat. You can even ride road bikes on a lot of the trails. Singlespeeding just makes it more interesting."

Expect to see more of Decker on his singlespeed at races. If his sixth place short track finish, only fifteen seconds off the winner, is any indication, there will be no reason for him to add more gears any time soon.


ps: английский не рулит? :lol:
Аватара пользователя
Казак
Принцесса-милашка
Сообщения: 6093
Зарегистрирован: 04 май 2005, 15:22
Откуда: Томск

Сообщение Казак »

Sascha писал(а):блин, да ты нудный тип.
ps: английский не рулит? :lol:
я не нудный, просто деньги куда попало тратить в лом. да и многих вообще внешки нету, поэтому делай выводы.
а с инглишом в поряде. почитаю как нить на досуге.
dima
Гуру
Сообщения: 994
Зарегистрирован: 09 сен 2004, 23:22
Откуда: томск
Контактная информация:

Сообщение dima »

1-На западе очень много не стандартных гонок
2-Возможно это юниорские соревнования,а там очень строгие ограничения по использованию передач.Например запрещены большие передачи.К примеру у юниоров шоссейников разрешены передачи 52-14. не больше.Тогда как профи используют передачу 56-11(Ян Ульрих в разделке).Разница очень огромная.Может уровняли всех таким образом.Колёса на 28,но когда ставят грязевую резину ,получается уже 29
СПОРТИЯ(VELOIMPERIA)
Аватара пользователя
Velo
Корифей
Сообщения: 323
Зарегистрирован: 20 ноя 2005, 23:10
Откуда: Томск_Академ
Контактная информация:

Сообщение Velo »

......я тебе напишу что бурундук это птичка, и что? птичка?
Рожденный ездить, ходить не может!
dima
Гуру
Сообщения: 994
Зарегистрирован: 09 сен 2004, 23:22
Откуда: томск
Контактная информация:

Сообщение dima »

Сам понял,что сказал
СПОРТИЯ(VELOIMPERIA)
Аватара пользователя
Pilot
Гуру
Сообщения: 892
Зарегистрирован: 19 май 2004, 12:18
Откуда: Томск

Сообщение Pilot »

Переднее колесо на 29'' лучше преодолевает препятствия. Смотрел какой-то фильм на эту тему. Там был вел с передним колесом на 29'', а сзади стояло обычное 26''. Зачем синглспид и заднее колесо на 29'' не понимаю :roll:
Все, что хочешь сделать когда-то, сделай сейчас...
franc88
Заглянувший
Сообщения: 2
Зарегистрирован: 04 мар 2008, 05:08
Велосипед: NISHIKI X29

Re: Синглспид для кросскантри и 29'

Сообщение franc88 »

помогите раздобыть обода
WTB Dual Duty FR 29er аська 222837666
Ответить

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: Neuroscan и 0 гостей